background image

כמה טיפולים- לרוב שלושה מפגשים
כאבים- אין כאבים
תוצאות- לצמיתות

טיפול נגד יובש בנרתיק בלייזר Co2 המתקדם בעולם במחירים משתלמים במיוחד רק לחודש זה, נסי אותנו עכשיו!

יובש בנרתיק תרופות בסתא

חשוב לדעת

משך הטיפול - כ- 45 דקות
כמה טיפולים- לרוב שלושה מפגשים
כאבים- אין כאבים
תוצאות- לצמיתות

זו אחת התופעות הנפוצות בגיל המעבר כאשר לא פחות מ- 50% מהנשים מעל גיל 50 יסבלו ממנה. אבל עקב מבוכה, לא רבות מסכימות לחשוף אותה ולדבר עליה עם רופא הנשים. בגיל המעבר (סביב גיל 50 אצל רוב הנשים) מפסיק ייצור האסטרוגן והפרוגסטרון על ידי השחלות. דבר זה בא לידי ביטוי בהפסקת המחזור ותופעות נוספות, מכיוון שרוב המערכות בגופנו תלויות בצורה כזו או אחרת בהורמונים אלה. הגוף עובר שינוי הורמונלי עצום שמשנה אותו ואת אופן תפקודו, ובין החידושים הרבים שנשים בגיל המעבר צריכות להתרגל אליהם, גם תופעה אחת מאוד מציקה ולא נעימה אבל פחות מוכרת ומדוברת – יובש בנרתיק.

בדרך כלל דפנות הנרתיק הינן לחות ומשומנות בשכבה דקה של נוזל צלול, כאשר האסטרוגן, אותו מייצר הגוף, עוזר לשמור על נוזל זה וכן על רירית הנרתיק עבה ואלסטית. אך ירידה בכמות האסטרוגן בגוף פוגעת ברמת הלחות, העובי והאלסטיות של הנרתיק. ירידה שכזו מתרחשת לעתים עם גיל המעבר, אך לא רק ולכך נתייחס בהמשך.

בשונה מגלי חום למשל, תופעה שמזוהה עם גיל המעבר אולי יותר מכל דבר אחר, יובש בנרתיק הוא משהו שהרבה נשים לא מרגישות בנוח לדבר עליו, לפחות לא עם גניקולוג/ית. מדובר בבעיה של ממש, הגורמת לנשים רבות לא רק מבוכה ותסכול אלא תחושת ערך עצמי פחותה. יש נשים שמאשימות את עצמן, אחרות מודאגות שבן הזוג לא ירצה בהן יותר וכו’ וכך נוצר מן קשר שתיקה סביב יובש בנרתיק וחבל שכך.

עצרי רגע

ישנם פתרונות רבים לטיפול ביובש בנרתיק כאשר רוב השיטות הן זמניות ולא יעילות. אצלו בקליניק ארט (ClinicArt) אנחנו מטפלים ביובש נרתיקי בשיטת הלייזר המתקדם בעולם ע״י רופאים מקצועיים ומנוסים. שאלי אותנו לגבי מבצע החודש, יש לנו מבצע משתלם במיוחד בשבילך על טיפול נגד יובש בנרתיק!

עצרי רגע

מחקר בארצות הברית ליובש בנרתיק

נתונים ממחקר שנערך בארה”ב בקרב למעלה מ -2,400 נשים במשך 17 שנים, הראו כי 19.4% מהנשים בגילאי 42-53 (כלומר טרם הופעת גיל המעבר באופן רשמי) דיווחו על יובש בנרתיק. בגילאי 57 עד 69, כבר 34% מהן התלוננו על תסמינים. אם נוסיף לכך את העובדה שלמעלה מ- 50% מהנשים אינן מדווחות על יובש בנרתיק לרופא המטפל, נגיע למספרים הרבה יותר גדולים במציאות.

אבל תהיה זו טעות לחשוב שיובש בנרתיק תוקף רק נשים בגיל המעבר. עוד עובדה פחות ידועה, בגלל קשר השתיקה סביבה, היא שלמעשה יובש נרתיקי אינו מיוחד רק לגיל המעבר ונשים בכל הגילאים סובלות מהתופעה מסיבות שונות ומגוונות, כגון: לידה או הנקה, טיפולי כימותרפיה, הסרה כירורגית של השחלות, תרופות נוגדות אסטרוגן, המשמשות לטיפול בשריר הרחם או באנדומטריוזיס.

כך שלא רק נשים בגיל המעבר יסבלו מיובש בנרתיק וכל תופעות הלוואי הנלוות אליו. בעיקר מכיוון ובכל מקרה וללא קשר לסיבה, יובש בנרתיק יכול להיות לא נעים ומלווה בתופעות נוספות כגון גירוד, צריבה וכמובן אי נעימות ואף כאב בזמן קיום יחסי מין.

יובש בנרתיק תרופות סבתא

כמו לרוב התופעות העתיקות והאינטימיות, גם ליובש בנרתיק שלל “תרופות סבתא” – פתרונות טבעיים ויצירתיים לשמר את הלחות באזור הנרתיק ולהתגבר על תופעות הלוואי הלא נעימות. הרפואה המודרנית מציעה פתרונות משל עצמה, בין אם תכשירים הורמונליים ובין בפרוצדורות פולשניות שמטרתן לגרום לגוף לייצר אסטרוגן, אבל לא כל אישה מעוניינת או מתאימה לטיפולים אלה. אז מה בכל זאת חכמת הסבתא יכולה להציע לנו עם פוטנציאל גבוה לעבוד? הנה כמה פתרונות טבעיים לחלוטין שיכולים להקל במידה מסוימת:

לקיים יחסי מין - כן. דווקא אחת הפעולות שהכי נפגעת מיובש בנרתיק יכולה להיות זו שתעזור. קיום יחסי מין על בסיס קבוע, לבד או עם בן/בת זוג, יכול לעזור ביובש בנרתיק. זרימת הדם לרקמות הנרתיק גדלה בעת עוררות מינית, מה שעוזר לעורר ייצור לחות. משחק מקדים וגירוי מתאים לפני קיום יחסי מין יעזרו ביובש בנרתיק ויהפכו את יחסי האישות למהנהים יותר.

להימנע משימוש במוצרי היגיינה - מוצרי היגיינת גוף והיגיינה אישית רבים מכילים ניחוחות וצבעים העלולים לגרות או לייבש את רקמת הנרתיק. הנרתיק מכיל איזון עדין של חיידקים טובים ומנקה את עצמו, לכן אין צורך בסבונים ריחניים באזור הנרתיק הרגיש ממילא.

להרבות באכילת מזונות המכילים פיטואסטרוגנים - להצעה זו גם תוקף מחקרי. פיטואסטרוגנים הם תרכובות צמחיות שפועלות באופן דומה לאסטרוגן בגוף. הם נמצאים במזונות ממקור צמחי, כגון סויה, אגוזים, זרעים וטופו. במחקרים נמצא קשר בין נטילת פיטואסטרוגנים לשיפור במצבי יובש בנרתיק.

להחליף לתחתוני כותנה - תחתונים העשויים מחומרים סינתטיים יכולים להפוך דביקים ובכך להחמיר את הגירוי בנרתיק וכן להגביל את תנועת האוויר. תחתוני כותנה, לעומת זאת מקדמים זרימת אוויר טובה ומאפשרים לנרתיק “לנשום”.

אודות מחברי המאמר

המידע שמובא לפניכם במאמר ״יובש בנרתיק תרופות סבתא״ הועלה לאתר ע״י צוות הרופאים של רשת קליניק ארט (ClinicArt), העוסקים ברפואה אסתטית מזה למעלה מעשור, המבצעים טיפולים אסתטיים שונים הכוללים מלבד טיפולי לייזר מתקדמים ליובש בנרתיק, טיפולים לבריחת שתן גם טיפולי הסרת שיער בלייזר, טיפולים להצערת העור, הסרת קעקועים ועוד. נתוני המחקר שצוטטו במאמר נלקחו מכאן: Factors associated with developing vaginal dryness symptoms in women transitioning through menopause: a longitudinal study.

מידע נוסף לגולשים - כל המידע שמובא לפניכם הוא בהתאם לתנאי השימוש של האתר. תאריך עדכון אחרון: 06/04/2020

pointer arrow

יש לך חלום? החיפוש אחריו מסתיים כאן!